Signals Dance

Datový model pro BigQuery export z GA4

Pokud jste se někdy pokoušeli analyzovat data z BigQuery exportu z Google Analytics 4, tak asi víte, že je tam opravdu hodně informací, ale že ta data nejsou připravená na to, aby se z nich daly dělat přímo nějaké reporty.

Data rychleji, levněji a trvale

Máte-li nastavený BigQuery export z GA4, můžete již za pár dní analyzovat data, napojovat GA4 na vaše datové flow nebo připravovat reporty.

Google ale GA4 stále rozvíjí a s tím přicházejí i změny ve struktuře exportu do GA4. Naším úkolem je model dlouhodobě rozvíjet, ale hlavně jej udržovat stále funkční, aby nemuseli při každé změně v GA4 desítky datařů všeho nechat a řešit, co a jak potřebují opravit.

Náš model datařům, analytikům a BI specialistům dramaticky zjednoduší, zkrátí a zlevní zpracování dat z GA4. Model vám zpracuje data do podoby, ze které si snáze a levněji vyhodnotíte výkon zdrojů návštěvnosti, chování lidí na webu nebo výkon jednotlivých produktů v eshopu.

Technicky vám to poběží ve vašem Google Cloud Platform projektu, kde máte BigQuery s exporty z GA4. Využíváme výhradně sadu nástrojů z Google Cloud platform, takže se vaše data nezpracovávají nikde jinde.

Zamilujete si ho i vy

Model vznikal na základě našich zkušeností z analýzy dat malých i obrovských webů, od obsahových po eshopy, pro jednoduché weby se základní analytikou i pro naše extrémně individuální implementace GA4.

Proč?

Potřebujete-li pokročile pracovat s přesnými daty, které měříte pomocí GA4, využívat je pro reporting a propojovat je s dalšími daty, velmi často vám někdo poradí, že byste měli jít cestou exportu dat z GA4 a následného nápočtu.

Tahle cesta je z datového pohledu většinou správná, ale je na ní spoustu nástrah, o kterých vám málokdo něco řekne. Většinou proto, že s těmi daty má zatím málokdo dostatek zkušeností, nebo se ta data využívají velmi individuálně a ty zkušenosti nejsou přenositelné na jiný projekt. My už s těmi daty máme řadu zkušeností, které se snáz předávají ve formě hotového produktu, než na školení, jak na to.

Ceny - nyní za 50 %

Cena se skládá z poplatku za implementaci, měsíční provoz a individuální vývoj.

Ceny jsou bez DPH 21 %.

Máte zájem?

Pište na model@signals.cz

FAQ ~ možná máte otázky

Výběr z toho nejtrefnějšího, na co jste se nás zeptali
Jsou s tím spojené nějaké další náklady?
Je potřeba počítat ještě s náklady na samotný provoz BigQuery. Náklady na úložiště, denní nápočty modelem a stahování dat pro reporting vám rádi odhadneme.
U menších projektů se většina nákladů vejde do "free-tieru". U většiny projektů se bavíme o rozpočtu do 500 Kč měsíčně.
Máme 3 weby, budeme to platit 3x?
Model je stavěný na zpracování i více GA4 datasetů zároveň. Nemáte-li nějaké vnější důvody (např. právní), aby se data z těch webů počítala odděleně, není třeba model implementovat víckrát.
Spravujeme GA4 pro naše klienty, můžeme nabídnout model našim klientům?
Jasně, ozvěte se nám na model@signals.cz, s pomocí našeho modelu se vám a vašim klientům bude s daty pracovat lépe.
Je možné to někde vidět naživo?
Na veřejném demu pracujeme. Máte-li zájem, ozvěte se nám na model@signals.cz, domluvíme si ukázku a probereme, jestli a jak vám může model pomoci.
Máte slevy pro startupy?
Ano, řekněte si o startup slevu na instalaci a prvních 12 měsíců.
Nepoužíváme BigQuery na zpracování dat, bude nám to k něčemu?
Ano, model se hodí i v tomhle scénáři. Výrazně zlevní a zjednoduší zpracování dat.
Google data exportuje do poměrně komplikovaného schématu, ve kterém se mnoho dat opakuje. Pro vaše potřeby nejspíš nepotřebujete všechno a náš model vám data připraví pro práci v Keboole, nebo vaší interní databázi.
Měříme si do GA4 vlastní eventy a parametry, bude to umět?
Ano.
Je to jen otázka nastavení, které parametry chcete modelem zpracovávat.
Umí model spojit data z GA4 a interního systému?
Sám model to nezvládne, ale my ano. :-)
Rádi vám pomůžeme s propojením dalších systémů.
Nemáme zapnutý export z GA4, vadí to?
Rozhodně si ho nejdříve zapněte. Data se do BigQuery nenahrávají zpětně.
Užitek z modelu můžete mít hned, pokud chcete analyzovat chování uživatelů na webu. Naopak pro vyhodnocování výkonu zdrojů návštěvnosti by se vám hodila už nějaká historie, ale s tím bychom vám částečně dokázali pomoci.
V exportu jsou špatně data z google / cpc, jak to řešíte?
Využíváme Google Ads Data Transfer. Z něj na základě gclid parametru dokážeme identifikovat, z jaké kampaně uživatelé přišli, a doplníme to do statistik.

Chcete to zkusit?

Nebo se zeptat na něco dalšího?